Φέτος η Άμεση Ιατρική Βοήθεια της Interamerican γιορτάζει τα 30 χρόνια από τη λειτουργία της. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, εξυπηρετήσαμε πάνω από 1 εκατομμύριο περιστατικά, εκ των οποίων πάνω από 5.000 επείγουσες αερομεταφορές και πάνω από 130.000 μεταφορές με ασθενοφόρο.
Content Contributors: Γιώργος Σκαρμούτσος, Head of Assistance Business Development & QA Νίκος Καραβαλάκης, Ambulance Crew Team Leader Θοδωρής Παπαχριστόπουλος, Contact Center Team Leader
Φέτος η Άμεση Ιατρική Βοήθεια της Interamerican γιορτάζει τα 30 χρόνια από τη λειτουργία της. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, εξυπηρετήσαμε πάνω από 1 εκατομμύριο περιστατικά, εκ των οποίων πάνω από 5.000 επείγουσες αερομεταφορές και πάνω από 130.000 μεταφορές με ασθενοφόρο.
Η αποστολή και ο σκοπός της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας είναι να βρίσκεται κάθε μέρα, όλο το 24ωρο, με όλες τις της δυνάμεις δίπλα στους ασφαλισμένους της Interamerican. “ Έχουμε να διαχειριστούμε το έκτακτο που θα συμβεί και δεν έχει υπολογίσει ο πελάτης μας. Την πίεση, τα έντονα συναισθήματα και ενδεχομένως τον πανικό που δημιουργείται από ένα ξαφνικό πρόβλημα υγείας, αλλά και τις επιπτώσεις εκείνη τη στιγμή στον ίδιο και την οικογένειά του. Εν τέλει, πρέπει να φέρουμε εις πέρας την αποτελεσματική αντιμετώπιση του έκτακτου περιστατικού υγείας κάνοντας τον ασφαλισμένο μας να αισθανθεί ασφαλής και σημαντικός», λέει ο Γιώργος Σκαρμούτσος, Head of Assistance Business Development & QA. Γι’ αυτό η Άμεση Ιατρική Βοήθεια αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος του συστήματος υγείας Interamerican.
Όπως χαρακτηριστικά λέει ο Νίκος Καραβαλάκης, Ambulance Crew Team Leader, “ Με την εργασία μας στην Άμεση Ιατρική Βοήθεια μεγαλώνει το αίσθημα προσφοράς μέσα από τη γνώση μας. Δεν βλέπουμε το επάγγελμά μας ως δουλειά αλλά ως λειτούργημα. Και δεν βλέπουμε τους ασθενείς μας ως πελάτες αλλά ως ανθρώπους».
Τα αποτελέσματα της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας είναι ευεργετικά και ολοένα πιο χρήσιμα για την κοινωνία. Αυτό αποδεικνύουν και οι επιδόσεις της το 2021, όπου εξυπηρετήθηκαν 410.000 ασφαλισμένοι της Interamerican. Η Άμεση Ιατρική Βοήθεια, μέσω της Γραμμής Υγείας 1010 εξυπηρέτησε 34.562 περιστατικά, από τα οποία τα 5.601 ήταν μεταφορές με ασθενοφόρο και τα 104 αερομεταφορές. Παρασχέθηκαν 28.768 ιατρικές συμβουλές και οδηγίες, ενώ 89 περιστατικά ήταν εξυπηρετήσεις εκτός Ελλάδος. «Δεν μπορείς πρακτικά να μετρήσεις πόσες ζωές έχουν σωθεί. Είναι πολυάριθμές, ωστόσο βέβαιο είναι πως κάθε αερομεταφορά αντιστοιχεί σε έναν άνθρωπο που κέρδισε τη μάχη για τη ζωή του», απαντά στη σχετική ερώτηση ο Γιώργος Σκαρμούτσος.
Στην ερώτηση, πώς προσφέρεται η υπηρεσία μας καθημερινά, o Θοδωρής Παπαχριστόπουλος, Contact Center Team Leader, απαντά « προσφέρεται 24Χ7, 365. Στη Γραμμή Υγείας 1010, ο μέσος χρόνος αναμονής είναι στα 5 δευτερόλεπτα. Ο ασφαλισμένος μας καλεί για κάθε θέμα υγείας δικό του ή της οικογένειάς του. Του απαντάει ο call agent που, αφού λάβει τα απαραίτητα στοιχεία για αποτελεσματική επικοινωνία, τον συνδέει με γιατρό. Ο γιατρός λαμβάνει ένα ιστορικό, ακούει το πρόβλημα και τη συμπτωματολογία που περιγράφει ο ασθενής και κατόπιν αποφασίζει με ιατρικά κριτήρια, για την καταλληλότερη αντιμετώπιση του περιστατικού – όπως την παραπομπή του σε δομή υγείας, την αποστολή ασθενοφόρου κλπ). Τα μέσα καθορίζουν η φύση του περιστατικού, η ώρα, η μέρα και ο τόπος που βρίσκεται ο ασθενής».
Το 2012 ξεκίνησε μαζική ασφάλιση νησιών με την κάλυψη Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας. Σκοπός είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το ΕΚΑΒ, αποφορτίζοντάς το στους δύσκολους μήνες του χειμώνα και το καλοκαίρι με την αυξημένη κίνηση.
«Η μαζική ασφάλιση νησιών με την κάλυψη Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας ξεκίνησε το 2012, με τον Δήμο Τήνου. Ήταν μία ιδέα που είχε ο δήμαρχος του νησιού, για να βοηθήσουμε τους κατοίκους ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, σε περίπτωση που αντιμετώπιζαν έκτακτο περιστατικό. Αρχικά, στην Interamerican είχαμε κάποιους ενδοιασμούς, γιατί ως Ασφαλιστική Εταιρεία δεν ήμασταν συνηθισμένοι να ασφαλίζουμε τους πάντες. Για πρώτη φορά θα ασφαλίζαμε μικρούς μεγάλους και χρονίως πάσχοντες. Η συνεργασία τότε χρηματοδοτήθηκε από τον προϋπολογισμό του Δήμου και κράτησε για 2 χρόνια. Στην πορεία της καλύψαμε 13 περιστατικά στο σύνολο των 30 – τα άλλα τα κάλυψε το ΕΚΑΒ. Έκτοτε, αυτού του τύπου η συνεργασία, πήρε τη σημερινή της μορφή ως υπηρεσία συμπληρωματική προς τις κρατικές υπηρεσίες για τη διαχείριση ων έκτακτων περιστατικών. Η υπηρεσία ενεργοποιείται όταν, για διάφορους λόγους, δεν μπορεί να κάνει τη διαχείριση το κράτος. Μετά την Τήνο λοιπόν επεκτάθηκε και σε άλλα νησιά όπως η Σέριφος, η Σίφνος, η Λήμνος και η Ύδρα. Σήμερα η συμφωνία ισχύει για τη Σκύρο, την Άνδρο και τη Σύρο.
Ένας από τους λόγους της επιτυχίας είναι ότι οι γιατροί που υπηρετούν στις κρατικές δομές υγείας, ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα, αντιλαμβάνονται ότι ξαφνικά, με πολύ λίγα χρήματα, έχουν στη διάθεσή τους μια σημαντική εναλλακτική για τη διαχείριση ακραίων περιστατικών. Ενδεικτικά, πέρσι στη Σκύρο πραγματοποιήθηκαν 13 αερομεταφορές σε σύνολο 28 Έχουμε λοιπόν μία πολύ ζωντανή απόδειξη συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα», εξηγεί ο Γιώργος Σκαρμούτσος. Από το 2012 ως σήμερα, στο πλαίσιο αυτών των συνεργασιών, έγιναν 94 αερομεταφορές.
Ο Θοδωρής Παπαχριστόπουλος αναφέρεται ενδεικτικά σε δύο περιστατικά. «Μία από τα περιπτώσεις που αντιμετωπίσαμε φέτος αφορούσε ένα παιδί 3 ετών με υψηλό πυρετό, έντονη δύσπνοια και χαμηλό κορεσμό. Αφού ειδοποιήθηκε και ο κρατικός αερομεταφορέας από τους γιατρούς του Κέντρου Υγείας στη Σκύρο, μας δόθηκε εντολή να αναλάβουμε εμείς το περιστατικό. Κατόπιν συνεννόησης των γιατρών του Κέντρου Υγείας και του συντονιστικού του 1010, στάλθηκε υγειονομικό αεροπλάνο για τη διακομιδή του παιδιού. Το παιδί πήγε στο Αγίας Σοφία, όπου ανάρρωσε πλήρως από την αναπνευστική του λοίμωξη».
«Μία άλλη περίπτωση αφορούσε γυναίκα 63 ετών, με αναπνευστικό πρόβλημα, πολλές χρόνιες παθήσεις όπως διαβήτη και καρδιολογικά προβλήματα, η οποία ήταν εμπύρετη και με έντονη δυσχέρεια στην αναπνοή. Κατόπιν επικοινωνίας με το νοσοκομείο Λήμνου αποφασίστηκε η επείγουσα αεροδιακομιδή στο νοσοκομείο «Σωτηρία» στην Αθήνα. Ήταν ένα από τα περιστατικά όπου όλα κύλησαν πολύ ομαλά και ο ασθενής έφτασε στο νοσοκομείο εντός 3μιση ωρών από την πρώτη του κλήση στο 1010».
Στην αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών υγείας, κάθε λεπτό μετράει. Οι άνθρωποι της Άμεσης Ιατρική Βοήθειας της Interamerican βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους, ώστε να φροντίσουν, μετά από ένα τηλεφώνημα, ο ασφαλισμένος να νιώσει απόλυτα ασφαλής και να επικεντρωθεί μόνο στη βελτίωση της υγείας του.