Πολλές φορές, αναφερόμαστε στην αξία των Πολυϊατρείων Medifirst. Χρησιμοποιούμε όρους όπως «εξατομικευμένη αντιμετώπιση», «φροντίδα και ευγένεια» και «όλοι οι ιατροί σε ένα σημείο», για να περιγράψουμε τις υπηρεσίες μας. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά στην πράξη; Τι μπορεί να πάρει ένας ασθενής, τόσο για την υγεία του, όσο και για την ηρεμία και την ευημερία του; Σε αυτό το άρθρο, θα δείτε γιατί τα Medifirst είναι αυτό που θέλει κάθε ασθενής, όταν η αγωνία για την υγεία είναι το κυρίαρχο συναίσθημα, μέσα από πραγματικές ιστορίες.
“ Τις πιο πολλές φορές, τα παιδιά είναι «δύσκολοι» ασθενείς. Τα παιδιά δεν είναι υπομονετικά στον πόνο και την καταπόνηση. Κλαίνε όταν υποφέρουν. Δυσκολεύονται να περιγράψουν τα συμπτώματά τους. Για εμάς η ανακούφιση των παιδιών έχει προτεραιότητα. Σε ανθρώπινο επίπεδο, τα παιδιά μας κινητοποιούν συναισθηματικά.
Την ίδια στιγμή, είναι γεγονός ότι οι γονείς των μικρών ασθενών αντιμετωπίζουν συχνά μία δύσκολη πραγματικότητα. Αν χρειαστεί να πάνε το παιδάκι τους στα εξωτερικά ιατρεία και στα επείγοντα των παιδιατρικών κλινικών, βιώνουν συνήθως μεγάλες αναμονές. Μπορεί να περιμένουν και 4 και 6 ώρες. Κάθε άνθρωπος που έχει αντίστοιχη εμπειρία, μπορεί να καταλάβει γιατί ορισμένοι γονείς παραγνωρίζουν πιθανές επιπλοκές ή νέα συμπτώματα που εμφανίζονται μετά από μία τέτοια χρονοβόρα παραμονή στα επείγοντα ή τα εξωτερικά ιατρεία.
Με αυτόν τον τρόπο, ένα μεσημέρι Κυριακής, έφτασε στο πολυϊατρείο Medifirst ένα 9χρονο παιδάκι με οφθαλμική λοίμωξη. Τα συμπτώματα του ήταν έντονος πόνος, τοπικό οίδημα και κνησμός. Η λοίμωξη είχε προκληθεί από ιογενή λοίμωξη με πενθήμερη συμπτωματολογία που είχε παρέλθει. Το παιδί εξετάστηκε από τον γιατρό, έλαβε φροντίδα, αγωγή και ανακουφίστηκε από τα συμπτώματά του, πριν παραπεμφθεί για εκτίμηση σε παιδοφθαλμίατρο, ώστε να ελεγχθεί περαιτέρω για τυχόν επιπλοκές. Τα επείγοντα στα Medifirst Αμαρουσίου λειτουργούν καθημερινά, 24Χ7, με γενικό ιατρό και on call παιδίατρο κατά τις νυχτερινές ώρες.
Συνήθως οι γονείς των μικρών ασθενών είναι πολύ αγχωμένοι. Αν έχουν βρεθεί σε κάποια άλλη δομή υγείας και δεν έχουν λάβει την προσοχή που χρειάζεται, είναι αγανακτισμένοι. Έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς, τόσο η σωστή και πλήρης αντιμετώπιση του περιστατικού χωρίς “βιασύνη”, αλλά και η λεπτομερής εξήγηση της κατάστασης και η καθοδήγηση στους γονείς.
Ανακούφιση για τα παιδιά, σημαίνει να μην υποφέρουν. Ανακούφιση για τους γονείς, σημαίνει να γνωρίζουν ακριβώς τι αντιμετωπίζουν και τι και γιατί πρέπει να κάνουν, βήμα προς βήμα”.
«Βέβαια, η ανάγκη για φροντίδα και πραγματική παρουσία δίπλα στον ασθενή δεν γνωρίζει ηλικία. Πρόσφατα, νέα γυναίκα ασφαλισμένη στην Interamerican ήρθε στο Πολυϊατρείο μας στις 6 το πρωί, με οξεία γαστρεντερίτιδα. Έφτασε αφυδατωμένη, με φοβερούς πόνους και εξουθενωμένη.
Η γυναίκα είχε επιλέξει να πάει σε νοσοκομείο που βρισκόταν κοντά στο σπίτι της, στις 9 το βράδυ. Περίμενε 4 ώρες στα επείγοντα, όπου της χορηγούσαν φάρμακο που θα μπορούσε να έχει πάρει και η ίδια, χωρίς συνταγογράφηση. Της πρότειναν να κάνει εξετάσεις το πρωί, αλλά μετά από δική της επιμονή, κατάφερε να κάνει τις εξετάσεις της, πριν έρθει σε εμάς.
Μόλις έφτασε σε εμάς της χορηγήσαμε ό, τι χρειάζεται για να ενυδατωθεί και να σταματήσουν οι πόνοι. Έμεινε 3 ώρες στο χώρο βραχείας νοσηλείας, όπου, ανακουφισμένη από τον πόνο και τα συμπτώματα, κατάφερε να κοιμηθεί. Κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης της, την παρακολουθούσε Ιατρός και νοσηλεύτρια.
Στη μονάδα βραχείας νοσηλείας προσφέρουμε ένα ήσυχο, ασφαλές περιβάλλον για τους ανθρώπους, όσο οι Ιατροί και το νοσηλευτικό μας προσωπικό είναι δίπλα τους. Για εμάς δεν υπάρχουν «περιστατικά», αλλά άνθρωποι, που φροντίζουμε να γίνουν καλά με τον ίδιο τρόπο που θα μεριμνούσαμε για τους συγγενείς μας».
«Εξίσου συχνά, το επείγον “κτυπά την πόρτα” στους ανθρώπους που έχουν προϋπάρχοντα προβλήματα υγείας. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, η αντιμετώπισή του μπορεί να είναι κρίσιμη για τη ζωή του ασθενούς.
Αυτό συνέβη σε ένα 50χρονο ασθενή μας. Συγκεκριμένα, υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο, τη στιγμή που τον παρακολουθούσε ο παθολόγος του σε προγραμματισμένο ραντεβού. Ξαφνικά ο ασθενής έχασε τις αισθήσεις του. Στα Πολυϊατρεία μας, ιατροί και διαγνωστικές εξετάσεις βρίσκονται σε ένα σημείο. Στην πράξη λοιπόν, μπορέσαμε να κινητοποιηθούμε αμέσως. Τον παθολόγο του πλαισίωσε άμεσα καρδιολόγος, γενικός ιατρός και 2 νοσηλεύτριες, με box ανακοπής και απινιδωτή. Μόλις σταθεροποιήθηκε και κατόπιν επικοινωνίας με το νευρολογικό τμήμα νοσοκομείου, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο της Interamerican και με συνοδεία ιατρού και νοσηλεύτριας.
Ο ασθενής μας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο άμεσα, χωρίς αναμονές, με διάγνωση και εξετάσεις. Λόγω της πρότερης επικοινωνίας, τον περίμεναν στο νοσοκομείο. Αυτό είναι ένα παράδειγμα μόνο, όπου οι έννοιες «ιατροί και διαγνωστικά σε ένα σημείο» και το ολοκληρωμένο σύστημα υγείας της Interamerican με τα ιδιόκτητα ασθενοφόρα ξεπερνούν την ευκολία στα προγραμματισμένα ραντεβού».
«Υπάρχουν και περιστατικά στα οποία καλούμαστε να “ακούσουμε” περισσότερα πράγματα από τα συμπτώματα της υγείας. Και αυτό γιατί το πρόβλημα υγείας υπερβαίνει τη φυσιολογία.
Μία νεαρή κοπέλα έφτασε το Πολυϊατρείο μας με φαρμακευτική δηλητηρίαση. Μέσα σε πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα, πήρε 6 παυσίπονα, με διαφορετική δραστική ουσία. Όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις ξεκινήσαμε την πλύση στομάχου, της οποίας έπεται υποχρεωτικά βάση πρωτοκόλλου η 24ωρη νοσηλεία και ψυχιατρική εκτίμηση. Η πλύση στομάχου είναι μία διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Δίνεται ο χρόνος στους νοσηλευτές μας να συζητήσουν με τους ασθενείς. Μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, η ασθενής μας εξήγησε ότι σωματοποιούσε σε πόνους το άγχος της για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Επιλύσαμε το επείγον, όπως απαιτείται. Είχαμε όμως και το χρόνο να επικοινωνήσουμε με την ασθενή μας, ώστε να καταλάβουμε περισσότερα και να ευαισθητοποιήσουμε τους γονείς. Υπό συνθήκες πίεσης, οι άνθρωποι μπορεί να χάσουν τις προτεραιότητές τους. Να μετατοπιστούν τα «σημάδια» στα οποία δίνουν βαρύτητα, ανάλογα με τους στόχους τους. Οι επαγγελματίες υγείας είμαστε εδώ, για να συνδράμουμε τον πάσχοντα σε κάθε συνθήκη».
Νωρίτερα, σε αυτή τη συζήτηση, αναφέραμε ότι φροντίζουμε τους ασθενείς μας σαν να είναι συγγενείς μας. Αυτή είναι η αντιμετώπισή μας σε κάθε είδους περιστατικό.
Δείτε τι εννοούμε.
Στα Medifirst πραγματοποιούμε 24Χ7 τα τεστ covid, τα strep και τα rapid τεστ. Το αποτέλεσμα είναι έτοιμο σε δέκα λεπτά. Αμέσως ο ιατρός δηλώνει το τεστ και ο ασθενής μπορεί μέσα σε ένα μισάωρο, χωρίς ταλαιπωρία, να λάβει την αγωγή του. Διαφορετικά θα έπρεπε να πάει σε νοσοκομείο και να περιμένει. Σε μία τέτοια περίπτωση, το πρόβλημα δεν είναι απλά η ταλαιπωρία. Άνθρωποι, συνήθως άνω των 50-60 ετών, ή ασθενείς με προϋπάρχοντα νοσήματα ή σε ανοσοκαταστολή πρέπει να λάβουν αμέσως αγωγή. Σε σοβαρές περιπτώσεις, τους παρακολουθεί άμεσα και πνευμονολόγος, ενώ πραγματοποιούμε και ακτινογραφία. Τους ζητάμε δε, να επανέλθουν για εξέταση σε 5 μέρες.
Ας πάρουμε και το παράδειγμα των καρδιολογικών περιστατικών. Αν κάποιος έρθει στα Πολυϊατρεία μας με παθολογικό ηλεκτροκαρδιογράφημα ή με πόνο στο στήθος, κάνουμε 2 τεστ εντός 10 λεπτών. Αν είναι θετικά, μπορεί να σημαίνει ότι ο ασθενής περνάει οξύ έμφραγμα. Σε αυτή τη περίπτωση θα μεταφερθεί άμεσα σε καρδιολογικό τμήμα νοσοκομείου, με τη συνοδεία ιατρού. Σε κάποια άλλη δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι πιθανό να είναι έτοιμα «αύριο το πρωί», με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τον ασθενή.
Τέλος, ας εξετάσουμε μία τελευταία περίπτωση, όπου ο χρόνος είναι καθοριστικός, αλλά απαραίτητη είναι και η μέριμνα για πιθανές παρενέργειες. Αυτή είναι το αλλεργικό σοκ, λίγο πριν φράξει η αναπνευστική οδός. Τότε φυσικά είναι άμεση η ανάγκη επέμβασης με αδρεναλίνη, κορτιζόνη αντισταμινικά και όταν είναι αναγκαία και γαστροπροστασία ώστε να μην κινδυνέψει η ζωή του ασθενούς και κατόπιν με ορούς για διατήρηση της φλεβικής γραμμής ώστε κατά την δίωρη τουλάχιστον παρακολούθηση του, αν χρειαστεί επιπλέον φαρμακευτική παρέμβαση να μην χαθεί χρόνος.
Γνωρίστε τα προγράμματα ασφάλισης υγείας που σας προσφέρουν την κάλυψη πρωτοβάθμιας περίθαλψης και επειγόντων περιστατικών στα Πολυϊατρεία Medifirst